Na arenie ogólnopolskiej w toku kampanii wyborczej cały czas trwają dyskusje nad kształtem polskiej oświaty. Najczęściej wyciąganymi postulatami reformy szkolnictwa jest likwidacja gimnazjów, odnowa szkolnictwa zawodowego oraz sprawa posyłania 6-latków do klas pierwszych. Z innymi problemami i zadaniami szkoły zmagają się na poziomie lokalnym. Pytanie o główne cele i zadania na nowy rok szkolny zadaliśmy dyrektorom pyrzyckich szkół średnich.
Dla pyrzyckiego „ogólniaka” jedną z najważniejszych kwestii jest przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego. Zespół Szkół nr 1 chce to realizować m.in. poprzez przygotowywanie uczniów do olimpiad przedmiotowych, udział uczniów w zajęciach dodatkowych, większą ilość godzin lekcyjnych dla przedmiotów rozszerzonych, a także dodatkowe szkolenia dla nauczycieli. Uczniowie napiszą także trzy próbne matury.
Drugim ważnym zadaniem w bieżącym roku szkolnym jest organizacja obchodów 50-lecia szkoły. – Dyrekcja i nauczyciele we współpracy z uczniami podejmą działania zmierzające do jak najlepszego zorganizowania owego przedsięwzięcia, które ma na celu nie tylko ukazanie długiej tradycji placówki, ale również promocję szkoły w środowisku lokalnym. – mówi dyrektor szkoły Robert Sójka. Dyrekcja ma także nadzieję, że mimo ciągle trwającego niżu demograficznego podejmowane działania pomogą w przyciągnięciu do liceum zdolnej i ambitnej młodzieży.
Zespół Szkół nr 2 CKU bardzo duże nadzieje wiąże z kontraktem samorządowym. Duże znaczenie ma w nim kształcenie zawodowe, w którym specjalizuje się szkoła. – To szansa dla szkoły pozyskania znacznych środków finansowych przede wszystkim na modernizację bazy zajęć praktycznych i doposażenie w pomoce dydaktyczne. Środki unijne dają także możliwość zdobycia środków na uruchomienie nowych kierunków kształcenia. – mówi Paweł Palczyński, dyrektor ZS nr 2 CKU.
W tym roku szkolnym placówka chce postawić również na rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie kultury, między innymi poprzez reaktywację Towarzystwa Uniwersytetów Ludowych. Z kolei w ramach zajęć z wychowania fizycznego mają zostać wprowadzone dodatkowe dyscypliny sportowe, jak nordic walking, sztuki walki czy aerobik. – Zależy nam na utrzymaniu wysokiej zdawalności egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie a także dobrych wynikach egzaminu maturalnego. – mówi dyrektor.
Remik Pajor-Kubicki